sobota, 31 stycznia 2015

Pancakes!

Dziś mimo, że jest sobota, musiałam iść do pracy... Wróciłam głodna i leniwa więc nie chciało mi się myśleć nad obiadem... Postanowiłam zrobić pancakesy bo to szybko, smacznie i dawno nie jadłam :) 
Z poniższego przepisu wyszło 7 placuszków czyli porcja dla dwóch osób [albo i trzech mniej głodnych] 

Pancakes - SKŁADNIKI:  
-300g mąki
-2 jajka
-1 szkl. kefiru lub maślanki
-100 g rozpuszczonego masła
-50g cukru
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-1/3 szklanki cukru pudru
-szczypta soli
-mleko




PRZYGOTOWANIE:

Mąkę przesiać przez sitko, jajka roztrzepać, wymieszać z kefirem i resztą składników, na końcu dodać masło [rozpuszczone i lekko przestudzone]. Odstawiam na 15 minut. Ciasto smażyć na patelni teflonowej, bez dodatkowego tłuszczu...  Dodać mleka aby konsystencja była w miarę płynna-naleśnikowa... Jeśli użyjemy maślanki można nie dawać już mleka.
Na niewielkim ogniu, aby ciasto zdążyło wyrosnąć. Przewrócić na drugą stronę po pokazaniu się dziurek.


Ja polecam pancakes z bananami i jogurtem naturalnym- gdy jedna strona nam się usmaży, odwracamy, wykładamy plasterki banana. Na talerzu polewamy jogurtem naturalnym lub bitą śmietaną [jeśli ktoś może sobie pozwolić ;) ]

3 komentarze:

  1. u mnie w domu musiałabym zrobić z podwójnej porcji :)) wyglądają pysznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! No w domu rodzinnym to i z potrójnej musiałam robić hehe A teraz tylko dla dwóch osób :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz!

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *