wtorek, 3 marca 2015

Bułeczki pieczarkowe- pycha!

Witajcie!
Dziś mam dla Was przepis na pyszne, pieczarkowe bułeczki. Robiłam je kilka razy-na spotkania ze znajomymi i zawsze wszyscy byli zachwyceni. Bułki są sycące, pyszne!

Składniki: (wychodzi 11 bułek)
  • 500 g mąki pszennej
  • 1/2 szklanki letniego mleka
  • 1/2 szklanki letniej wody
  • 2 łyżki oleju słonecznikowego
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka soli
  •  25 g drożdży świeżych
Nadzienie:
  • 500 g pieczarek
  • 2 cebule
  • olej, do smażenia
  • sól, pieprz do smaku
 
Z drożdży robimy rozczyn i odstawiamy na chwilę do wyrośnięcia. Następnie dodajemy resztę składników i wyrabiamy, aż ciasto będzie gładkie. Odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (około 1 godziny). 
W tym czasie przygotowujemy nadzienie:
cebulę obieramy, kroimy w drobną kostkę i podsmażamy na patelni aż się zeszkli. Pieczarki również kroimy w kostkę i smażymy, aż do odparowania wody. Studzimy.
Ciasto podzielić na 11 równych części (około 80 g każda). Rozwałkowujemy na kształt koła. Kładziemy dość duo nadzienia na środek i zaklejamy, następnie układamy na nasmarowanej tłuszczem blaszce (łączeniem do dołu). Pamiętajcie, aby zachować odstępy pomiędzy bułeczkami-urosną w trakcie pieczenia. Gotowe bułeczki można jeszcze odstawić  na ok. 20 - 25 minut. Bułki można przed pieczeniem posmarować rozbełtanym jajkiem- wtedy będą lśniące.
Piec w temperaturze 190ºC przez około 25 minut. Najlepiej jeść gorące, ale są pyszne również na zimno.
Smacznego!
 
 





5 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł na bułeczki, ja bym do środka dodała odrobinę szynki, bo ostatnio jestem niesamowicie mięsożerna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jestem mięsożercą flatego następnym razem zrobię z kurczakiem i pieczarkami ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne, pewnie świetnie komponuja sie z barszczem:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz!

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *