wtorek, 1 grudnia 2015

Koszyczki, ale nie wielkanocne :)

Hej, 
z okazji andrzejkowej imprezy miałam gości i przygotowałam koszyczki z mięsem mielonym-przepis znaleziony na blogu TUTAJ Oczywiście troszkę zmodyfikowałam :).
Niestety moje nie wyszły takie ładne-muszę zakupić nową blaszkę do muffinek, bo ta którą mam jest za malutka i z tego powodu niewiele farszu mieściło się do środka-a że nałożyłam sporo to rogi koszyczka zniknęły :) Nie zdążyłam zrobić więcej zdjęć bo koszyczki szybko zniknęły :)

Z podanych proporcji wyszły mi chyba 24 koszyczki


Składniki:
- 1/2 kg mielonego mięsa,
- 1 duża cebula,
- 3 ząbki czosnku,
- spora szczypta cynamonu,
- chili,
- pomidory w puszce [w kawałkach], 
- bazylia
- sól, pieprz
- 2-3 łyżki mąki pszennej
- 1 szkl. wina półwytrawnego
2-3 łyżki bułki tartej
- 2 opakowania ciasta francuskiego
- opakowanie tartego sera mozzarella.


Mięso i cebulę smażymy na patelni. Gdy się podsmaży dodajemy puszkę pomidorów,  przetarty czosnek, chili, wino, bazylię, sól, pieprz i cynamon i dalej smażymy, mieszając żeby nam się nie przypaliło.

Gdy farsz się usmaży [ok. 5min]  dodajemy 1-2 łyżki mąki- żeby trochę zgęstniało. Dokładnie mieszamy.
Ciasto francuskie kroimy na kwadraty ok. 10*10cm. Blaszkę na muffiny natłuszczamy trochę i układamy ciasto w ten sposób, aby końce zostały na wierzchu. Podpiekamy ok. 15min w 200 stopniach. Ciasto nam trochę urośnie więc po tych 15 minutach blachę wyjmujemy, nakłuwany koszyczki żeby ciasto pokruszyć i napełniamy farszem. Wierzch posypujemy mozzarellą i pieczemy jeszcze około. 15min. tak, żeby ser stopniał a ciasto się zrumieniło.
Można podać z sosem- np. czosnkowym. Koszyczki są pyszne zarówno na ciepło jak i na zimno.
Będą idealne na zbliżający się karnawał, bo są świetną przekąską! 
Naprawdę polecam!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz!

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *