środa, 15 października 2014

Pyszna zupa-krem z dyni

Jesieni ciąg dalszy...
Dziś przepis na pyszny krem, mój w wersji nieco pikantnej-idealny na jesiennie chłody...
Potrzebne nam będzie:
-1,5kg dyni
-2 marchewki,
-cebula,
-3 ząbki czosnku,
-4szklanki bulionu drobiowego,
-3 łyżki oliwy z oliwek.
Do smaku: pieprz, sól, chilli, imbir, słodka papryka, gałka muszkatołowa, kurkuma.
Dynie obieramy, usuwamy pestki, kroimy na kawałki. Marchew, cebulę i czosnek obieramy i kroimy w kostkę. Wszystko wrzucamy do garnka, dodajemy oliwę i chwilę podsmażamy. Zalewamy bulionem i gotujemy ok. 30 minut, aż warzywa będą miękkie. Doprawiamy do smaku ulubionymi ziołami. Ja dodałam wszystkie wymienione wyżej. Rozdrabniamy całość blenderem, aż do uzyskania konsystencji kremu.
Podajemy z makaronem, ja robiłam z malutkimi gwiazdeczkami.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz!

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *